3 personen in de wachtkamer van de diëtistenpraktijk

Digitaalcontact of praktijkbezoek

De klassieke diëtist werkt vanuit een spreekkamer met een wachtruimte. De cliënten moeten vooraf een tijd- en datumafspraak met de diëtist te maken. U dient dan naar de praktijk te reizen, op uw beurt wachten en alle gehoorde informatie onthouden.

 

DietCetera daarentegen komt bij u langs, waar en wanneer u dat maar wilt. Alleen niet fysiek, maar digitaal. Vanuit onze kantooromgeving maken we contact met u. Of dat nu is op uw werk, in de trein of bij u in de tuin. En bij indirect contact kan dat overdag, ’s avonds of zelfs in het weekeinde. Bij direct contact is er wel een tijdsafspraak nodig. Bij ons contact ontvangt u meteen alle informatie op schrift en kunt u alles nadien nog eens nalezen.

 

Werkt een telefoon, e-mail, webcam dan even goed als een gesprek in de praktijkruimte van de diëtist? Dat is wisselend. Sommige mensen e-mailen of bellen makkelijker dan dat ze tegen een persoon moeten praten die tegenover hen zit. Anderen vinden het fijner als de diëtist in dezelfde kamer zit. Persoonlijke voorkeur is dan ook een belangrijke keuzefactor.

 

In sommige gevallen is het echter beter als de cliënt in dezelfde ruimte is als de diëtist. Denk bijvoorbeeld aan mensen die intensieve psychische begeleiding nodig hebben. Deze mensen kunnen wij minder effectief behandelen. We zullen hen doorverwijzen naar een diëtist met een fysieke ontvangstruimte.